Rabu, 3 September 2014

Rahsia Anak Kedua

ANAK MANJA EMAK 
- Sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. ^^

ANAK DEGIL
- Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yang betul. Dalam ramai-ramai adik beradik dia je yang KETEGAQ. Kemahuan dia kuat. Kalau buat sesuatu sungguh-sungguh .kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.

TAK PANDAI PUJUK
- Memang anak no. 2 ni dia tak pandai pujuk makwe atau pakwe dia. (ciannn)

BERCINTA
- Dia kalau bercinta, sangat setia. Sanggup berkorban..

HITAM / PUTIH
- Apa yang dikatakan semua dipegang. Kalau hitam, hitam lah. Kalau putih, putih lah. Degil tak boleh toleransi.

HATI
- Anak no. 2 ni juga nampak je keras. Tapi hati dia lembut. SATU lagi pe’el dia. Dia tak boleh ditegur.

BERDIKARI
Very independent. Memang betul. Tapi kalau terlebih independent pun payah. Mudah bergaul. Very take care.

ARAHAN
- Anak no. 2 ni juga dia payah nak terima arahan. Dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja dengan orang.

PEMAAF & CARING
- Tidak dinafikan anak no. 2 ni pun pemaaf dan caring. TAPI awas, jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.

PAKAIAN
Nak semua ‘up to date’. Semua nak kemas.

P/S: BETUL TAK WAHAI KAWAN? HEE..kalau betul cuba SHARE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan