Sabtu, 11 Januari 2014

Santai....

utk anak Perelih n kedah only . . . . . .  JOM EXERCISE LIDAH...kalau boleh baca mmg anak kedah sejatii. Assalammualaikum... Kot dalam kampung aku ada soghang ni,kami dok pangge dia Awang kalut.keh yang ogang kampung gelaq dia lagu tu dia manjang kelam kabut,nak p pekena ayaq kat kedai kopi sampai pakai baju beghalih pon dia tak peghasan dah. haqi senanyan minggu lepaih,pagi2 buta lagi dia teqebit pada qhumah stat mutu Honda 5 kupang dia hat jeneh lama pesyen boh gea 1 kot belakang tu nak p meqacun kat bendang dia,nuu kat2 lohoq baqu dia balik. Bendang dia loih gak la 20 qelong ada kot,dok qalit2 meqacun panggung kepala naik ke langit tengok2 matahaqi tepacak dah ataih kepala.kawan pun kalot la stat mutu pedeghaih menyembung kot dalam kampung nak balik sebab lapaq nasik,dah la cucoq keria yang hat bini dia buat pagi tadi pun tak dan nak menyoghok. Dia punya la deghaih nek mutu tang kona pun tak mau cheng gea dah.sama2 dia kona ka tudia ulaq sawa punya la besaq nganga mulut loih nak mampuih dok tunggu nak telan dia.dah kawan pun deghaih pakai tak dan nak tekan brek dah,dia masuk dalam peghut ulaq tu dengan mutu2 skali. Tiga haghi dah ogang kampung duk caqi dia,lepaih tu ada la ogang kampung jumpak ulaq sawa hat telan Awang kalut tu,dia pun heqan la awat yang peghut ulaq sawa tu besaq sangat,nak kata telan kambing tak kan la sampai besaq tu. Dia pun pangge la ogang kampung pakat2 p belah peghut ulaq tu,depa punya la tekejut tengok2 Awang kalut dengan mata duk kelipoq2 baguih punya duk ataih mutu,yang syok tu mutu pun dok hidup tak mampuih lagi.Awang kalut ni tak loghat kat sapa dah,dia gelut tekan gea 1 menyerit pedeghaih balik qumah makan nasi,tiga haqi dah dok dalam peghut ulaq tak makan nasi. cheqita ni gheka2 nak seqonok2 saja no,xdak sangkut dengan sapa2 pun.Hat nama Awang tu jangan duk p beghasa pulak.kalau betoi pun,kebetulan la kot.tapi takkan la ada ulaq boleh telan mutu. #rare punya cita..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan