Isnin, 15 Oktober 2012

George Soros Minta Nak Jumpa Saya – PM


Usaha sebuah portal pembangkang hendak belit dan putar satu pertemuan ‘courtesy call’ yang pernah diadakan antara Datuk Seri Najib Tun Razak dengan George Soros nampaknya tidak begitu menjadi.
Semua orang faham kenapa portal yang didakwa ada terima dana dari orang yang dilabel sebagai penyangak mata wang itu begitu gairah hendak menjadikan pertemuan itu satu isu.
Senang cakap umpamanya beginilah gambaran yang cuba dipancarkan…kalau kamu tuduh kami terima wang dari Soros…yang kamu jumpa dia itu kenapa?
Bodoh sangatlah pengendali portal itu tidak faham politik dan urusan kerja seorang Perdana Menteri dimana ada orang itu dan orang ini hendak bertemu dengannya.Ini termasuk sewaktu lawatan ke luar negara.
Semua orang tahu setiap tahun Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng datang ke rumah terbuka Hari Raya Perdana Menteri.Apakah itu bermaksud ada apa-apa antara mereka.
Atau Najib pernah minum teh tarik sejenak dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim di bilik VIP Parlimen tidak lama dulu.Apakah itu sudah tanda mereka OK.
Sebab itu Perdana Menteri nampak relaks sahaja ketika soalan mengenai laporan portal itu berhubung pertemuannya dengan Soros ditujukan wartawan padanya semasa sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional di PWTC Jumaat malam.
Portal itu melaporkan pertemuan itu berlangsung pada 27 September 2010 semasa Najib menghadiri sidang Bangsa-Bangsa Bersatu di New York.
Beliau mengesahkan memang benar mereka ada bertemu.Katanya ia cuma ‘ courtesy call’ (kunjungan hormat) atas permintaan Soros sendiri.
“Ya, memang saya berjumpa dengannya. Apa salah dengan itu?. Ia adalah kunjung hormat biasa antara dua pihak,”katanya.
Beliau juga selamba secara berjenaka kata ,”tak perlu dibimbangi. Tidak ada isu untuk menjatuhkan kerajaan. Tak bincang pun untuk dapat kewangan. Tak ada niat jahat.”
Menurut Perdana Menteri sebelum ini Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri pernah juma dengan Soros

Tiada ulasan:

Catat Ulasan